mandag den 15. maj 2017

The Organic Club Odense

- dette indlæg er ikke sponsoreret, men er helt og holdet min egen mening. 

Selvom jeg efterhånden har boet i Odense i 12 år bliver jeg konstant imponeret over byen og de mennesker, der gør den levende for os andre. Selvom vi slås med ombygninger og klargøring af byen til fremtiden, er der så mange lyspunkter at man ikke skal lede ret lang tid, før der er noget der giver glæde og oplevelser.

For et par uger siden var jeg sammen med andre Odense bloggere blevet inviteret forbi The Organic Club for at høre mere om hvad det er for noget. Inden jeg sagde ja var jeg selvfølgelig ind og kigge lidt nærmere på deres hjemmeside

Konceptet om bæredygtighed og økologi er super hot lige nu og jeg er hoppet i med begge ben. Jeg ved ikke om det er det ekstra fokus, som vi for tiden oplever eller min hverdag med små børn, der har påvirket mig, men jeg kan lide det. Tanken om at vi gør noget godt for os selv om miljøet fylder mere og mere i min bevidsthed og de valg jeg tager til daglig.

Jeg var derfor spændt på at høre mere om hvad de kan byde på. Deres butik i Odense ligger i Brandts Passage 27 og er ikke en butik jeg har lagt mærke til, men lokalerne er skønne og allerede da jeg trådte ind blev jeg ramt af en afslappet og hyggelig atmosfære. De har også en butik i København, som du kan finde på Istedgade 124.



The Organic Club betegner på instagram sig selv som en tøjbutik - et kollektivt klædeskab, hvor du kan bytte dig til andet tøj, men butikken er meget mere end det. Du finder en hyggelig lille café med dejlig stemnings musik, en masse lækkert interiør og skønne økologiske plejeprodukter.

Vi blev budt velkommen af Louise, som er en af ejerne af butikken, som fortalte lidt om tanken bag at starte sådan en butik op og gøre bæredygtighed og økologi tilgængelig. Konceptet med deres klædeskabet er enkelt. Du melder dig ind i fællesskabet og så kan du aflevere noget af det lækre tøj du ikke længere får brugt og få point. De point kan du så bruge til at "købe" andet tøj i klædeskabet. Vil du vide mere, så kig forbi deres butik.

Bagefter fik vi hilst på Manuela, som fortalte lidt om de lækre økologiske plejeprodukter, som butikken forhandler. Her har de fokus på at gøre økologisk pleje tilgængelig ved at have lækre produkter til gode priser.



Manuela fortalte om K beauty (koreansk beauty) og havde taget serien Whamisa med. Her fik vi mulighed for at se, mærke og dufte. Produkterne er baseret på koreanske urter og blomster, f.eks. grøn te og lotus, som destilleres, så de bevarer deres styrke. Produkterne er 95 % økologiske og istedet for vand bruges der chrysanthemum ekstrakter og aloe vera ekstrakter som fugtgivende base.

For koreanerne er det at passe på deres hud en selvfølge og de lærer deres børn at pleje deres hud, som vi lærer vores børn at børste tænder. De bruger mange produkter til at rense deres hud og giver sig god tid, hvilket vi godt kunne lære lidt af.

Selv er jeg ny i plejeverdenen, da jeg tidligere bare har brugt lidt sæbe og skintonic, men pga. hormonforandringer i min hud efter to graviditeter, er jeg begyndt at snuse lidt rundt i den jungle, det kan være, når man ikke er så bekendt med alle begreberne.

Whamisa produkterne har en god konsistens, dufter fantastisk - jeg fik virkelig spa feeling - og deres naturlige indhold tiltaler mig.

Kommer du forbi Brandts Passage eller bare er vild med økologi og bæredygtighed kan jeg varmt anbefale at kigge forbi butikken. Du kan også sagtens kigge ind og nyde deres café med lækker økologi og god stemning - her er plads til alle.


Share:

0 kommentarer:

Send en kommentar

Om mig

Mit billede
I vores hjem bor mor, far, storesøster på 4 år, lillebror på 2 år og katten Gismo. Vi nyder familietid, god mad og lækre kager. Kommer ofte med kreative input og elsker at rejse ud og opleve nye ting. I vores hjem er der plads til kys og kram, rod og kaos, fis og ballade, stilletid og ro. Vores hjem befinder sig i Odense og som tilflyttere til byen tager vi gerne på opdagelse for at finde nye måder at opleve og leve. Jeg kan kontaktes på homebybianca @ outlook.dk

Instagram @biancasverden

Popular Posts

Blog Archive

Design by Bianca. Leveret af Blogger.

Follow by Email

Copyright © Home by Bianca | Powered by Blogger

Design by ThemePacific | Blogger Theme by NewBloggerThemes.com