onsdag den 26. april 2017

Noget om morforkælelse, skønhed, #myfactor og nye ord

#myfactor med Max Factor - hvad er din "factor"?

I den der travle mor hverdag glemmer vi mødre tit og ofte os selv - jeg gør i hvert fald. Det gælder også når det kommer til fokus på mit udseende. Jeg drømmer om at huske at give mig selv lidt ekstra pleje, at give mit udseende lidt ekstra opmærksomhed og have tid til lige at fremhæve den der ting ved mit udseende, som jeg især godt kan lide.

Et af de områder, som både er blevet forsømt, men også har forandret sig hos mig er brugen af make-up. Det er ikke kun fordi jeg er blevet mor, men netop også fordi, jeg er blevet mor. 

Som teenager kunne jeg bruge timer på at ligge make-up og prøve nyt af, men jeg har faktisk aldrig brugt make-up i det daglige. Det bunder blandt andet i at jeg var aktiv svømmer og brugte stort set al min tid i en svømmehal. Samtidig havde jeg det der kæmpe plus, at jeg har min mørke farve med mig. Brunt hår, brune øjne og lange øjenvipper. 

Efter 2 graviditeter er jeg desværre endt med at kæmpe en del med uren hud, som følge af hormonforandringer. Det ændrede min tilgang til make-up og istedet for kun at bruge det indimellem blev det en rutine lige at få dækket de værste urenheder, for at slippe for det der jeg ikke ville se på. Udover pudder og en smule mascara har jeg gemt mig lidt bag mine mørke farver og ikke tænkt videre over det. 

Derfor takkede jeg også ja, da Max Factor tilbød mig at kigge forbi og hilse på deres søde Key Make-up artist Mina Ingerslev og få spottet min "myfactor". 



Når man som jeg er lidt novice i make-up verdenen var det sjovt og interessant at få input til hvordan jeg ud fra lidt ændringer i min daglige rutiner, kunne få skabt fokus på #myfactor istedet for bare at gemme det væk jeg ikke ville se på. 

Et nyt ord for mig idag er "brow gel" - Mina spottede straks mine øjenbryn som #myfactor, og selvom jeg ikke selv har tænkt dem, som noget jeg ville fremhæve, fik Mina med lidt enkle tricks fremhævet dem og dermed givet lidt ekstra fokus til mine mørke farver. 



Max Factor kalder deres kampagne #myfactor netop fordi de vil huske os kvinder på, at hylde den "factor" vi er stolte af og bruge make-up'en til at fremhæve den, istedet for, som jeg, blot at skjule mine små skønhedsfejl. 

Som Rozemarijn Koppenaal, Marketing og Director Europe, Max Factor udtaler: 
"Vi ved at alle er smukke på deres egen måde og at skønhed er individuel. Med denne kampagne vil vi motivere alle kvinder til at dyrke deres factor ved at være selvsikre omkring deres udseende og nyde at udtrykke det. Make-up skal ikke være noget, vi bruger til at gemme os. Makeup skal fremhæve vores personlighed og ikke mindst vores "factors". Max Factor's makeup skal få kvinder til at udforske og frembringe deres ultimative selv."
Share:

0 kommentarer:

Send en kommentar

Om mig

Mit billede
I vores hjem bor mor, far, storesøster på 4 år, lillebror på 2 år og katten Gismo. Vi nyder familietid, god mad og lækre kager. Kommer ofte med kreative input og elsker at rejse ud og opleve nye ting. I vores hjem er der plads til kys og kram, rod og kaos, fis og ballade, stilletid og ro. Vores hjem befinder sig i Odense og som tilflyttere til byen tager vi gerne på opdagelse for at finde nye måder at opleve og leve. Jeg kan kontaktes på homebybianca @ outlook.dk

Instagram @biancasverden

Popular Posts

Blog Archive

Design by Bianca. Leveret af Blogger.

Follow by Email

Copyright © Home by Bianca | Powered by Blogger

Design by ThemePacific | Blogger Theme by NewBloggerThemes.com