søndag den 22. januar 2017

Grønkålssalat med appelsin, æble og valnødder

Jeg synes sådan en gang grønkålssalat ser super lækker ud. Alligevel er det ikke en spise vi har prøvet herhjemme, så det måtte der gøres noget ved.

Manden min fik derfor sat en flæskesteg i ovnen til langtidsstegning og så fik jeg lavet grønkålssalat til. Da jeg ikke rigtigt havde overvejet hvad der skulle i salaten, måtte jeg se hvad der lige var i køleskabet. 

Det blev til en dejlig sprød grønkålssalat med appelsin, æble og valnødder. 



Opskriften skal I selvfølgelig ikke snydes for, så den får I her: 

300 g grønkål
1 stort æble
2 appelsiner
2 håndfulde valnødder

Saften fra de udskårede appelsiner
4 spsk ekstra jomfruolivenolie
4 spsk hvidvins eddike
Ramsløgs salt og peber
1 spsk sukker

Skær grønkålen fra de tykke stikle, hak det fint og kom det i en skål. 

Skær kernehuset ud af æblet, skær det i mindre stykker og kom det i skålen til grønkålen. 

Skræl appelsinerne, skær dem i mindre stykker og kom dem i skålen. (saften på skærebrættet hældes i en separat skål til blanding af dressing.)

Bland dressingen af appelsinsaft, olivenolie, hvidvins eddike, salt, peber og sukker og smag til.

Hæld dressingen over salaten og bland det godt. Top med valnødder. 
Share:

0 kommentarer:

Send en kommentar

Om mig

Mit billede
I vores hjem bor mor, far, storesøster på 4 år, lillebror på 2 år og katten Gismo. Vi nyder familietid, god mad og lækre kager. Kommer ofte med kreative input og elsker at rejse ud og opleve nye ting. I vores hjem er der plads til kys og kram, rod og kaos, fis og ballade, stilletid og ro. Vores hjem befinder sig i Odense og som tilflyttere til byen tager vi gerne på opdagelse for at finde nye måder at opleve og leve. Jeg kan kontaktes på homebybianca @ outlook.dk

Instagram @biancasverden

Instagram @foodbybianca

Instagram @diybybianca

Popular Posts

Blog Archive

Design by Bianca. Leveret af Blogger.

Follow by Email

Copyright © Home by Bianca | Powered by Blogger

Design by ThemePacific | Blogger Theme by NewBloggerThemes.com