tirsdag den 13. december 2016

Hvem er jeg?

Det her indlæg har egentlig været på vej siden i sommer, men tiden og hverdagen kom på tværs og så har jeg nok forsøgt at gemme det lidt væk, da det er noget der for mig er rigtig svært at tackle.

Det gik egentlig op for mig i børnenes sommerferie. De var med mormor og morfar på tur 1 uge, så jeg havde pludselig mulighed for at komme ud alene efter arbejde og jeg synes derfor jeg havde fortjent en shoppetur, hvor der for en gang skyld var tid til bare at være mig. Det tog mig 3 dage! at komme afsted og det endda med nervøsiteten siddende helt udenpå. Hver gang jeg havde pakket sammen på jobbet og var klar til at tage af sted slog min hjerne helt fra og jeg endte med at køre hjem i stedet. Jeg var simpelthen bange. For hvad ved jeg ikke, men jeg ved hvorfor.
Jeg er mor til to små børn, der på trods af deres 2 års aldersforskel føltes som en lang graviditet og barsel fordi jeg blev så syg under graviditeten med den yngste og derfor kun nåede at være ude i den virkelig verden i ½ år. I det halve år skulle jeg lære at jonglere med jobbet og afhentning af en 1 årig til tiden, så der var ikke meget fokus på mig.
Min mand har tidligere arbejdet i butik, hvilket har betydet lange arbejdsdage og i foråret også rigtig meget overarbejde, som hovedsageligt har ligget om aftenen. Jeg har derfor været alene med 2 små børn det meste af deres vågne tid.
Min frygt for at komme alene afsted bunder derfor i, at jeg ikke kunne finde ud af det. Efter i 4 år at have haft en identitet som mor og kun mor, kunne jeg ikke finde mig selv. Jeg følte ikke det var okay at tage den tid til mig selv, for jeg burde jo være derhjemme i min lille puppe.
Frygten sidder stadig i mig her næsten ½ år efter. Der er ellers sket rigtig mange ændringer hos os, som har gjort det nemmere. Manden min måtte desværre sige stop på sit arbejde lige efter sommerferien, da han heller ikke kunne få det til at hænge sammen. Vi skulle derfor starte helt forfra. Jeg skulle lære at give slip på det derhjemme og han skulle lære mit og børnenes liv at kende.
Jeg har derfor fået mulighed for at finde mig selv og finde frem til, hvad jeg gerne vil og hvem jeg gerne vil være. Jeg er stadig bange indimellem. Dem der kender mig vil sige at jeg er smilende, og social, og det er jeg også udadtil, men jeg har brug for at blive sparket ud og være hende den sociale, som jeg var før jeg fik børn. Hende som der giver mig energien til hverdagen tilbage.  
Manden og børnene er heldigvis søde til at være back up når jeg har brug for et sikkerhedsnet. Som da jeg i  starten af december var til reception på MASH i Odense, men de var lige i nærheden til at hente mig hvis angsten og frygten skulle tage overhånd.

Jeg er på vej, men det tager tid og jeg kan mærke at nu hvor vinteren er kommet og dagslyset har gemt sig væk, har jeg tendens til at gemme mig tilbage i min puppe derhjemme og bag det professionelle ydre på jobbet, for det er der jeg føler mig sikker. Jeg er sikker på at der findes mange mødre, der gennemgår den samme identitetskrise når livet pludselig banker på igen, men når angsten og frygten tager over føler jeg mig pludselig meget alene.
Share:

2 kommentarer:

  1. Sejt at du er ærlig!
    Jeg kender alt det med at skulle finde sig selv igen, og det er noget jeg stadig arbejder med her to år efter min skilsmissen. Det har taget mig lang tid at komme fra 'gifte mor- Pia' til 'hende den fraskilte' og nu 'Pia mor til to' - tror det er en livslang proces at blive den bedste udgave af sig selv :)

    SvarSlet
  2. Det tager lang tid meget lang tid. De første mange gange jeg var alene uden børn følte jeg ofte jeg manglede noget - havde glemt noget. Skyndte mig ofte hjem i den sikre hule igen. Det bliver lettere jo flere gange du kommer afsted.

    SvarSlet

Om mig

Mit billede
I vores hjem bor mor, far, storesøster på 4 år, lillebror på 2 år og katten Gismo. Vi nyder familietid, god mad og lækre kager. Kommer ofte med kreative input og elsker at rejse ud og opleve nye ting. I vores hjem er der plads til kys og kram, rod og kaos, fis og ballade, stilletid og ro. Vores hjem befinder sig i Odense og som tilflyttere til byen tager vi gerne på opdagelse for at finde nye måder at opleve og leve. Jeg kan kontaktes på homebybianca @ outlook.dk

Instagram @biancasverden

Popular Posts

Blog Archive

Design by Bianca. Leveret af Blogger.

Follow by Email

Copyright © Home by Bianca | Powered by Blogger

Design by ThemePacific | Blogger Theme by NewBloggerThemes.com