tirsdag den 18. oktober 2016

Græskarpandekager


Efter datteren og jeg havde lavet halloween græskar fik vi af græskarkødet lavet en super lækker græskargryde med ris - se opskriften lige her.



Resten af græskarkødet blev brugt til græskarpandekager. De er perfekte til madpandekager og smager rigtig godt. Idéen er fra de klassiske bananpandekager lavet på æg og fiberhusk. Jeg havde dog ikke mere fiberhusk i huset, men til gengæld havde jeg havregryn og en rest revet ost.

Opskriften endte derfor med at lyde således:

Ca. 20 pandekager

900 g græskarkød
3 dl havregryn
8 æg
120 g revet ost
2 tsk. tørret rosmarin
Salt og peber

Start med at blend græskarkødet med en stavblender, så det har en ens masse. Massen bliver meget fugtig.

Tilsæt havregryn, æg, revet ost og krydderier.

Rør det hele godt sammen og varm en pande godt op.

Kom lidt olie på panden og fordel lidt af pandekagemassen i små klatter. Sørg for at klatterne kan være på paletkniven når du vender dem.

Sørg for at klatterne er varmet godt igennem inden du vender dem. Der skal være en del varme på panden for at klatterne får nok varme. Det tager et par gange at finde det rigtige tidspunkt at vende dem.



Share:

0 kommentarer:

Send en kommentar

Om mig

Mit billede
I vores hjem bor mor, far, storesøster på 4 år, lillebror på 2 år og katten Gismo. Vi nyder familietid, god mad og lækre kager. Kommer ofte med kreative input og elsker at rejse ud og opleve nye ting. I vores hjem er der plads til kys og kram, rod og kaos, fis og ballade, stilletid og ro. Vores hjem befinder sig i Odense og som tilflyttere til byen tager vi gerne på opdagelse for at finde nye måder at opleve og leve. Jeg kan kontaktes på homebybianca @ outlook.dk

Instagram @biancasverden

Instagram @foodbybianca

Instagram @diybybianca

Popular Posts

Blog Archive

Design by Bianca. Leveret af Blogger.

Follow by Email

Copyright © Home by Bianca | Powered by Blogger

Design by ThemePacific | Blogger Theme by NewBloggerThemes.com