torsdag den 1. september 2016

Kage til min fars 50 års fødselsdag

Første mand i rækken af fødselsdage i denne omgang var min far, som blev 50 år. Det er ikke ret tit jeg laver de store kager til de voksne. Det er mest børnekager jeg får kreeret, men når far fylder 50 år og holder fest, så skal der kage til.

Jeg var helt tom for idéer, så nåede både at ringe til min mor og bruge flere aftener på at spekulere på kagens indhold og design. Jeg kan godt lide at have så meget som muligt på plads inden jeg går igang, så skitser og indhold skal bare være klar.  

Kagen blev henad hvad jeg havde forestillet mig, men da jeg desværre ikke havde tid til at teste af inden jeg gik igang måtte det briste eller bære. 


Jeg tog udgangspunkt i at min far elsker jordbær og hvad komplementerer jordbær bedre end chokolade?!

Indholdet blev derfor således: 
- Bunde: Drømmekagebunde
- Fyld: Jordbærmousse og hvid chokolade mousse med jordbærstykker
- Opsmøring: IMBC
- Pynt: Wilton chokoladeknapper

Som de bagerkyndige kan se blev chokoladen desværre lidt grå og tyk. Det ville bare ikke lykkedes for mig, at få den pæn og glat. Indrømmet, selvom jeg elsker chokolade, er jeg bare ikke særlig god til at arbejde med det. Det endda på trods af at jeg har været på et par kurser i temperering. Fejlen er helt klart, at jeg ikke øver mig nok. Det må være en god undskyldning for at øve mig, når tiden engang er til det. 

Heldigvis kunne min far og gæster lide smagen og de roste mig for det lidt rustikke udseende, når nu kagen var til en mand. Dejligt når ens fejl kan vendes til noget positivt. 
Share:

1 kommentar:

Om mig

Mit billede
I vores hjem bor mor, far, storesøster på 4 år, lillebror på 2 år og katten Gismo. Vi nyder familietid, god mad og lækre kager. Kommer ofte med kreative input og elsker at rejse ud og opleve nye ting. I vores hjem er der plads til kys og kram, rod og kaos, fis og ballade, stilletid og ro. Vores hjem befinder sig i Odense og som tilflyttere til byen tager vi gerne på opdagelse for at finde nye måder at opleve og leve. Jeg kan kontaktes på homebybianca @ outlook.dk

Instagram @biancasverden

Popular Posts

Blog Archive

Design by Bianca. Leveret af Blogger.

Follow by Email

Copyright © Home by Bianca | Powered by Blogger

Design by ThemePacific | Blogger Theme by NewBloggerThemes.com