torsdag den 25. august 2016

Yoda kage - Milas 6 år

Lige nu er vi igang med fødselsdags månederne i familien. Det starter her i midt august og varer ind til start oktober. Det betyder at jeg har hovedet fuld af kreative idéer, også når det gælder kagerne. Desværre får jeg ikke rigtigt lavet lige så mange kager, som min kreativitet ellers ville elske at få lov at kaste sig over. Hvilket jo også er årsagen til bloggens navneskifte.

Derfor er rutinen ikke rigtigt med mig når jeg endelig skal igang, men idéerne er ikke blevet mindre vilde. Jeg forsøger dog at holde dem på et niveau, hvor jeg kan følge med.

Meget mere om de kager, som jeg skal lave/har lavet i denne omgang senere.

I januar blev min nevø 6 år. Han er den ældste af børnene og startede derfor med at være den jeg lavede kager til. Han har derfor en idé om at moster kan alt. Heldigvis er det sådan at moster selv får lov at vælge kagens tema. Derfor havde jeg Yoda med til fødselsdag.


Yodas hoved er lavet af RKT, som du kan finde opskriften på her.

RKT'en har jeg formet til en kugle og derefter modelleret fondanten på. Ørerne er lavet med spyd i og lagt til tørre for til sidst at blive sat på Yoda, da jeg var sikker på de var tørre nok.

Kroppen er lavet af 2 kager i somme størrelse, som er sat ovenpå hinanden og derefter smurt op og overtrukket.

Indhold:
- Kage: Drømmekagebunde
- Fyld: Jordbærsyltetøj
- Smørcreme: IMBC
- Overtræk og pynt: Renshaw fondant og RKT
Share:

1 kommentar:

Om mig

Mit billede
I vores hjem bor mor, far, storesøster på 4 år, lillebror på 2 år og katten Gismo. Vi nyder familietid, god mad og lækre kager. Kommer ofte med kreative input og elsker at rejse ud og opleve nye ting. I vores hjem er der plads til kys og kram, rod og kaos, fis og ballade, stilletid og ro. Vores hjem befinder sig i Odense og som tilflyttere til byen tager vi gerne på opdagelse for at finde nye måder at opleve og leve. Jeg kan kontaktes på homebybianca @ outlook.dk

Instagram @biancasverden

Popular Posts

Blog Archive

Design by Bianca. Leveret af Blogger.

Follow by Email

Copyright © Home by Bianca | Powered by Blogger

Design by ThemePacific | Blogger Theme by NewBloggerThemes.com