tirsdag den 28. juni 2016

Date night - Tapas aften i det italienske spor

I April var manden og jeg i Rom en forlænget weekend. Det var min 30 års fødselsdagsgave, da han ved jeg elsker at rejse og Rom længe har stået højt på ønskesedlen. Selv om jeg savnede børnene var det en rigtig dejlig tur, som jeg håber vi tage afsted på igen. Jeg fortæller om vores tur senere, for det her indlæg handler nemlig om mad.

Som delvis madblogger er jeg jo lidt madglad og det var bestemt et af højdepunkterne på ferien. En masse dejlig italiensk mad, som vi fik lov at nå at nyde, nu hvor det var en børnefri tur.

Det er ikke ret tit vi får lavet en rigtig date night. Vi har som de fleste andre børnefamilier en rigtig presset hverdag, så det der med at nå at trække stikket, når børnene sover kan være rigtig svært. På vej hjem fra Rom aftalte vi derfor at der skulle italiensk date night i kalenderen, så vi kunne mindes en dejlig tur.

Lørdag i Store Bededagsferien spiste vi lidt let mad sammen med ungerne og da de var kommet i seng, var det igang i køkkenet og bruge lidt tid på at lave en skøn tapas. Desværre blev det en noget sen aften, da børnene må have kunnet mærke der skulle ske noget, for de var meget længe om at falde i søvn.

Det meste af menuen kan sagtens laves klar på forhånd, så det ikke tager så lang tid at få klar. Det var egentlig også planen, men det lykkedes ikke rigtigt i løbet af ugen.


Menuen kom til at lyde således: 
Ramsløgspesto og oliventapanade (opskrifter kommer på bloggen senere)
Syltede artiskokhjerter
Tomassalat
Kapers på stil
Saltmandler
Lidt forskelligt tapaspålæg
Ciabattabrød
Bruschetta med tomatsalat
Bruschetta med ramsløgspesto og mozarella
Fyldte snackpebre (opskrift kommer på bloggen senere)

Det eneste der faktisk behøver at blive lavet lige inden servering er bruschetta og de fyldte snackpebre, så det kan godt betale sig at lave lidt klar på forhånd.

Er der noget du gerne skal have på bordet, når menuen står på tapas?

Vi er blevet ret vilde med konceptet og synes det er super skønt med de mange muligheder der er, men jeg kan godt bruge lidt inspiration.

Desserten var også italiensk inspireret. Det blev til Panna Cotta med syltede rabarber. Det er første gang vi smager Panna Cotta, da vi faktisk ikke spiste ret meget dessert mens vi var i Rom. De smagte fantastisk, er nemme at lave og kan varieres på rigtig mange måder.

Holder I date night hjemme når børnene er puttet?


Share:

0 kommentarer:

Send en kommentar

Om mig

Mit billede
I vores hjem bor mor, far, storesøster på 4 år, lillebror på 2 år og katten Gismo. Vi nyder familietid, god mad og lækre kager. Kommer ofte med kreative input og elsker at rejse ud og opleve nye ting. I vores hjem er der plads til kys og kram, rod og kaos, fis og ballade, stilletid og ro. Vores hjem befinder sig i Odense og som tilflyttere til byen tager vi gerne på opdagelse for at finde nye måder at opleve og leve. Jeg kan kontaktes på homebybianca @ outlook.dk

Instagram @biancasverden

Instagram @foodbybianca

Instagram @diybybianca

Popular Posts

Blog Archive

Design by Bianca. Leveret af Blogger.

Follow by Email

Copyright © Home by Bianca | Powered by Blogger

Design by ThemePacific | Blogger Theme by NewBloggerThemes.com