lørdag den 12. marts 2016

Det spirer i vindueskarmen

Herhjemme har vi virkelig glædet os til forår og var derfor helt klar, da kalenderen sagde 1. marts. Desværre er det danske vejr ikke lige med os, men vi har sørget for forårsstemning alligevel.

1. marts om aftenen da Lillebror var puttet gik Storesøster og jeg igang med forspiring.


Selvom der var jord overalt og jeg virkelig skulle holde øje med mængderne af frø hun kom i de enkelte potter, fangede hun det med det samme og vil meget gerne lave flere. Det er tydeligt at forståelsen for det er meget større end sidste år, hvor hun hurtigt mistede interessen, da først frøene var kommet i jorden. Jeg er spændt på at se hvor meget hun kommer til at være med i år.


Allerede den 10. marts så vindueskarmen sådan her ud. Tomater og agurker spirer derudaf. Jeg har forsøgt at vælge nogen frø, der passer ind i en meget lille have / krukkehave, da det er ren hyggebehov og jeg forsøger at finde frem til det der passer til os uden at kræve for meget arbejde. 

Vi havde også sået chili, men de er endnu ikke kommet frem. 


Derudover fik jeg sået basilikum og dild og det har det rigtig godt i mit minidrivhus fra Ikea.

Er du gået igang med haveforberedelserne og hvad lægger du vægt på i din have? Gode fif modtages meget gerne. 
Share:

4 kommentarer:

  1. Og lige der gad jeg virkelig godt at have en have :-)
    Vi er ikke gået i gang med forspiring men jeg vil gerne snart gøre noget ved det - hvor har du fået fat i de forspiringspotter? De et så søde!

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er også utroligt glad for min lille have, selvom de fleste nok vil mene det bare er et lille frimærke, så passer den meget godt til os og jeg kan eksperimentere lidt uden det bliver uoverskueligt.
      De små drivhuse og potter fulgte med et såsæt jeg købte sidste år i Aldi. Jeg mener man kan få noget der minder om det i Ikea.

      Slet
  2. Nej, jeg er ikke kommet i gang. Nok mest fordi jeg ikke aner, hvor jeg skal lave mine bede henne i min have. Den er SÅ stor, og kan ikke helt forene mig med, om jeg skal lave højbede, om vi skal have et drivhus, om vi skal have en stor urtehave omme bagved huset i stedet, eller, eller, eller..... Haha, vilde beslutninger, kan du nok se ;)

    Jeres projekt ser mega hyggeligt ud. Vi håber snart på godt forårsvejr...

    SvarSlet
    Svar
    1. Dejligt du kiggede forbi Kristine. :)
      Ja du har masser af plads at brede dig på. Første år tog jeg også noget rent tilfældigt, men har måtte prioritere i år, da vi bor meget småt også i havemål ;) Du må endelig fortælle hvad du ender med :)

      Slet

Om mig

Mit billede
I vores hjem bor mor, far, storesøster på 4 år, lillebror på 2 år og katten Gismo. Vi nyder familietid, god mad og lækre kager. Kommer ofte med kreative input og elsker at rejse ud og opleve nye ting. I vores hjem er der plads til kys og kram, rod og kaos, fis og ballade, stilletid og ro. Vores hjem befinder sig i Odense og som tilflyttere til byen tager vi gerne på opdagelse for at finde nye måder at opleve og leve. Jeg kan kontaktes på homebybianca @ outlook.dk

Instagram @biancasverden

Popular Posts

Blog Archive

Design by Bianca. Leveret af Blogger.

Follow by Email

Copyright © Home by Bianca | Powered by Blogger

Design by ThemePacific | Blogger Theme by NewBloggerThemes.com