torsdag den 14. januar 2016

Kylling og spinat i fad med ost


Så blev det torsdag og tid til denne uges indlæg. Det her indlæg har jeg faktisk slet ikke skrevet idag, men var lige en opskrift jeg fik lyst til at dele med jer og vupti var den skrevet op. Tror bestemt det har hjulpet på min travle plan, at jeg har prioriteret min tid og dermed forventningerne til alt det jeg gerne vil med min blog. Samtidig har jeg fået nye idéer, men det må vente til der er lidt mere overskud til at udføre dem. 



Herhjemme prøver vi hele tiden at få mere grønt i retterne og efter at have gennemgået fryseren fandt vi spinat, hakket hvidkål, kyllingefond og spinat og så var det jo nemt lige at skrive kylling og fløde på indkøbssedlen til denne lækre cremede ret. 

Lillebror på 1 år spiste med største fornøjelse, mens Storesøster på 3 år var lidt skeptisk over den grønne farve retten har, men da hun først fik lov at smage på kyllingen gled det fint ned. 

Du kan nemt lave lidt ekstra af denne ret og fryse ned, så den er klar til lige at komme i ovnen en dag det skal gå lidt stærkt. 

Kylling og spinat i fad med ost
400 g kyllingefileter
2 spsk pesto (jeg bruge hjemmelavet ramsløgspesto)
150 hakket hvidkål
2 fed hvidløg
1 dl kyllingefond
2dl madlavningsfløde
1 spsk citronsaft
2 tsk buffalo sauce eller tabasco
1 tsk paprika
450 g optøet spinat
Salt og peber
150 g revet ost (her brugt en tilfældig rest ost, som jeg havde revet og lagt i fryseren, da vi ikke nåede at spise den)

Tænd ovnen på 200 grader varmluft.

Skær kyllingen i mindre tern og kom dem i et smurt ildfast fad. Vend kødet med pesto, til det er godt dækket.

Fordel kyllingen i fadet og steg det i ovnen i 15 minutter. 

Tag en gryde og steg hvidkålen sammen med hvidløget.

Kom kyllingefond og fløde ved og lad det småsimre mens du tilføjer citronsaft, buffalo sauce og paprika.

Pres væden fra spinaten og kom spinaten op i gryden og smag til med salt og peber.

Hæld spinatsaucen i fadet over kyllingen og kom den revet ost ovenpå.

Kom fadet i ovnen og bag til osten er smeltet og blevet gylden.
Share:

1 kommentar:

  1. Hvor lyder det lækkert! Og så er det jo et plus, at spinat har et højt indhold af k vitamin! :D

    SvarSlet

Om mig

Mit billede
I vores hjem bor mor, far, storesøster på 4 år, lillebror på 2 år og katten Gismo. Vi nyder familietid, god mad og lækre kager. Kommer ofte med kreative input og elsker at rejse ud og opleve nye ting. I vores hjem er der plads til kys og kram, rod og kaos, fis og ballade, stilletid og ro. Vores hjem befinder sig i Odense og som tilflyttere til byen tager vi gerne på opdagelse for at finde nye måder at opleve og leve. Jeg kan kontaktes på homebybianca @ outlook.dk

Instagram @biancasverden

Popular Posts

Blog Archive

Design by Bianca. Leveret af Blogger.

Follow by Email

Copyright © Home by Bianca | Powered by Blogger

Design by ThemePacific | Blogger Theme by NewBloggerThemes.com