torsdag den 7. januar 2016

Godt nytår!

Tiden går stærkt og herhjemme er hverdagen godt igang. Tænk sig det allerede er 7 dage siden vi trådte ind i et friskt og nyt år. Vi havde besluttet at være hjemme i år. Bare os 4 og masser af familie tid og lækker mad.

Vi havde en dejlig rolig dag, som endte med at Storesøster sov en meget lang middagslur, så vi kom alt for sent fra start, da jeg havde lovet hun skulle være med til at dække bord og pynte op. 


Vores fine nytårs bord med masser af farver og selvfølgelig familiehatte i hver sin farve. 

... og ja det er vasketøjet der står bag sofaen, men det her er faktisk hele vores stue. Jeg står i køkkenet og tager billedet ud over stuen. Vi bor småt. så forsøger så vidt muligt at udnytte hver kvadratmeter. 

Maden blev super lækker, men alt for store portioner, så det passede rigtig godt at vi havde besluttet at gå til og fra bordet over hele aftenen.


Forretten: Tunmousse, Store rejer med dilddip, Lakseroulade og dertil hjemmebagt brød. Der var også købt salat, tomat og agurk, men det glemte vi helt i farten og der kunne vist heller ikke være mere på tallerkenen alligevel. 

Hovedret: Kalvemørbrad med hasselbagte kartofler, whisky sauce og bagt spidskål med revet ost. 

Dessert: Hjemmelavet iskage med hjemmelavet is -  og selvfølgelig asti i glas med blåt sukker (Storesøster fik børnechampagne og lillebror sov)

Kransekage: Almindelige kransekagestykker og mine egne hindbær kransekagetoppe. (jeg fik forfinet opskriften lidt og den kommer på bloggen senere)

Kransekagen blev nydt allerede kl. 23. Begge børn var puttet og vi havde fået ryddet op og lå for en gang skyld på sofaen og nød lidt fred og ro. Kl. 0.00 var vi kort ude og se fyrværkeriet lige fra vores have, men ellers stod den på tidligt i seng, så vi kunne nyde starten på det nye år med de to krudtugler. 

Nytårsforsætter: Har faktisk ikke nogen jeg har fastsat mig på, men jeg har her efter nytår besluttet at jeg skal skrive 1 blogindlæg hver torsdag aften, mens Lillebror sover og Storesøster er med far til svømning. Simpelthen fordi jeg har så mange indlæg inde i hovedet, som så ender med at blive en masse roderi når jeg endelig har lidt fred og ro og så bliver det som regel ikke til noget som helst. Jeg savner at skrive, men tiden er bare ikke til alt for mange indlæg og så vil jeg hellere nyde dem jeg får skrevet. 

Rigtig godt nytår herfra. Jeg håber alle er kommet godt ind i det nye år!
Share:

6 kommentarer:

  1. Og rigtig godt nytår til dig - lyder som en hyggelig aften i eget tempo, hvor der både var plads til børn og voksne. Glæder mig til at følge dit nytårsfortsæt her på bloggen, selvom jeg jo også kan følge lidt med på IG :D

    Knus fra Anne.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak søde Anne. Ja det er lidt nemmere at være aktiv på instagram i en travl hverdag. Jeg håber jeg får lidt mere overskud til bloggen efterhånden. Knus

      Slet
  2. Også et fantastisk godt nytår til du og familien.
    Hvor har I pyntet flot op og meget lækker middag :-)
    Vi havde også en skøn aften :-)
    Hilsner herfra!

    SvarSlet

Om mig

Mit billede
I vores hjem bor mor, far, storesøster på 4 år, lillebror på 2 år og katten Gismo. Vi nyder familietid, god mad og lækre kager. Kommer ofte med kreative input og elsker at rejse ud og opleve nye ting. I vores hjem er der plads til kys og kram, rod og kaos, fis og ballade, stilletid og ro. Vores hjem befinder sig i Odense og som tilflyttere til byen tager vi gerne på opdagelse for at finde nye måder at opleve og leve. Jeg kan kontaktes på homebybianca @ outlook.dk

Instagram @biancasverden

Popular Posts

Blog Archive

Design by Bianca. Leveret af Blogger.

Follow by Email

Copyright © Home by Bianca | Powered by Blogger

Design by ThemePacific | Blogger Theme by NewBloggerThemes.com