fredag den 3. april 2015

Liv i vindueskarmen

Som skrevet i forrige indlæg er jeg i fuld sving med forspiring herhjemme. Ikke fordi jeg ved en masse om det jeg laver, men fordi jeg synes det kunne være sjovt at se om jeg kan få skabt lidt liv og måske endda noget vi kan gå og spise lidt af. Som du kan læse lige her, er det ikke første gang vi sætter igang med sådan et projekt, men det er første gang, at jeg har taget Trolden med.

Vi fandt de sødeste små mini drivhuse i Aldi og de var oplagte til at tage Trolden med i mit lille køkkenhave projekt.


Jeg havde købt 4 forskellige og hvor jeg normalt har en datter der hurtigt mister opmærksomheden, havde jeg her en pige, der gerne var fortsat. Vi fik derfor sået chili, peberfrugt, tomat og agurk. Så må vi se hvor mange der bliver til noget og løse pladsproblemet i udestuen hvis det er. Et drivhus kan vi nemlig ikke klare, men vores udestue er også drivhus nok når først solen er fremme.


Derudover har jeg sået salat, basilikum, persille og sat et par avocadosten i vand. Hvor meget af det der vil spire på tiden så vise.

Grunden til jeg har lavet lidt ekstra i år, er at jeg er så heldig endelig at have fået en stor fin vindueskarm. Vores stue er domineret af en stor væg kun med vinduer. Her var der i den ene ende ikke nogen vindueskarm og det har derfor de sidste 6 år været et stort ønske hos mig og nu har manden endelig fået lavet en. Så er det mit job at få den malet, men det har jeg ikke lige nået endnu.

Sammen med forspiringen har jeg, mens gejsten for projektet endnu er intakt lavet en kalenderoversigt for marts, april og maj (resten skal nok komme senere), hvor jeg har lavet en liste med punkter jeg skal have fokus på, for at få lidt mere af den have jeg går og drømmer om.


Har du gang i forspiringen og hvordan bevarer du overblikket?
Share:

6 kommentarer:

  1. Her forspires der også på livet løs - i egen vindueskarm, i vindueskarmen på bagtrappen og hos flere naboer er små planter i vuggestue. Alt sammen skal jo i http://denurbanehave.com når frosten har sluppet sig tag helt i nattetimerne!

    Jeg holder styr på hvad der er hvad med plantepinde, og har skrevet op hvad vi har forspiret, hvad vi mangler at forspire og hvad der blot skal sås på friland.

    God fornøjelse med det - det ser fint ud!

    Hilsen ByBonden og Madbloggeren

    SvarSlet
    Svar
    1. Ej hvor lyder det bare super inspirerende. Det må jeg ind og kigge på. :)
      Fedt at du får gjort så meget ud af det.

      Slet
  2. Ihh hvor hyggeligt! Jeg har kun én ting, der skal forspirres, men jeg er slet ikke kommet i gang endnu og jeg skal have læst op på hvordan og hvorledes mine butternut squash frø skal behandles, men sygdom kom endnu en gang i vejen - mon jeg når det i næste uge :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Nej det er lige det der med at få det gjort ;) Her har jeg også taget tilløb et par gange :)

      Slet
  3. Hvordan går det med advocadostenen? Jeg har forsøgt flere gange uden held🙊🙈

    SvarSlet
    Svar
    1. Der sker ikke en prut fis. Så mon dog det lykkes mig, men prøves det skulle det da ;)

      Slet

Om mig

Mit billede
I vores hjem bor mor, far, storesøster på 4 år, lillebror på 2 år og katten Gismo. Vi nyder familietid, god mad og lækre kager. Kommer ofte med kreative input og elsker at rejse ud og opleve nye ting. I vores hjem er der plads til kys og kram, rod og kaos, fis og ballade, stilletid og ro. Vores hjem befinder sig i Odense og som tilflyttere til byen tager vi gerne på opdagelse for at finde nye måder at opleve og leve. Jeg kan kontaktes på homebybianca @ outlook.dk

Instagram @biancasverden

Instagram @foodbybianca

Instagram @diybybianca

Popular Posts

Blog Archive

Design by Bianca. Leveret af Blogger.

Follow by Email

Copyright © Home by Bianca | Powered by Blogger

Design by ThemePacific | Blogger Theme by NewBloggerThemes.com